Thursday, May 13, 2010

fortsättning

Livet i Aachen är i allmänhet heeeelt ok. För nån vecka sen hade vi fem dagar med extrem sommarvärme och vi trodde bestämt att den skulle hålla i sig. Nu har vädret skiftat till nån form av deppig svensk inlandsvår, men bondbrännan sitter kvar på armarna och vittnar, som en hällristning, om en svunnen tid då saker och ting var lite bättre.

Jag (Johan) är nu en vuxen man. Jag är 25 år gammal, jag har inget jobb, jag har ingen bil och jag äger ingen egen bostad. Jag "äger" ej heller en fru. Vem är jag? Ja, det är helt riktigt... jag är en pojke i kris.

Jag vill härmed tacka för alla fina gratulationskort som kommit på posten! Tack :)

Framtiden

Under v.21 planerar vi att resa runt lite i Tyskland.

v.22 kommer vi hem till Sverige (31:a maj till 9:e juni)

2 comments:

  1. Hmm, en pojke i kris... I så fall är jag en flicka i kris. 25 år, utan jobb, bostad och man.. (en bil är mig inte så viktig :>) orsakar stress då och då :/ men det är väl normal och vi kan säkert klara oss! :)

    ReplyDelete
  2. Johan - läget är m.a.o. ganska normalt för en 25-åring. Blicka framåt istället.. När studierna är klara får du jobba med det du är intresserad av (inte många som gör det!), har råd att fixa lgh och bil och rätt som det är så dyker det upp en person som har förmågan att lysa upp din värld - förmodligen när du minst anar. Jag VET att det är så :o)

    Härligt att du har börjat skriva igen!
    Kram från Mother L

    ReplyDelete